اسکن قلب

برای انجام اغلب اسکن های پزشکی هسته ای مانند اسکن استخوان ، اسکن ریه ، اسکن کلیه ، اسکن مجاری اشکی، اسکن سیستم لنفاوی، اسکن اکتروتاید ، اسکن مثانه و اسکن بیضه نیاز به آمادگی ندارید. ولی برای انجام برخی از اسکن ها و یا آزمایشات از جمله اسکن قلب لازم است آمادگی هایی را رعایت فرمایید. منشی های پزشکی هسته ای سینا برگه این آمادگی ها را تقدیم شما می کنند و آن را برای شما بطور کامل توضیح می دهند.

در اینجا برگه آمادگی اسکن قلب را ملاحظه می فرمایید:

1- در صورتیکه از داروهای تئوفیلین- آمینو فیلین – استامینوفن کدئینه و دی پیریدامول استفاده می کنید ، از 48 ساعت قبل از مراجعه داروهای فوق را مصرف نکیند.
2- از 24 ساعت قبل از مراجعه از نوشیدن چای ، نوشابه، قهوه و نسکافه و یا از خوردن شکلات های قهوه ای پرهیز کنید. (این محدودیت شامل چای سبز هم می شود)

3- از 4 ساعت قبل از مراجعه، از خوردن هر نوع مواد غذايي و مايعات اجتناب کنيد. 

4- تمام مدارک پزشکی و نوار قلب های قبلی را همراه بیاورید.

5- تمام مدارک پزشکی مربوط به ناراحتي قلبی خود را حتما همراه داشته باشيد.(نوار قلب ، نتايج آنژيوگرافی، عمل پيوند سرخرگی، اکوکارديوگرافی و غيره)
6- جهت اتصال سيم‌های ارتباطی نوار قلب، تراشيدن موهاي ناحيه سينه و بالای شکم در مورد آقايان الزامی است.
7- در روز مراجعه استحمام کرده و لباس جلو باز و آستین کوتاه (بدون دکمه فلزی) بپوشید.
8- توجه داشته باشيد که با وجود نهايت دقت در تنظيم وقت بيماران، وقت‌های تعيين شده با توجه به ماهيت کار، تقريبی مي‌باشند. ضمنا در صورت تغيير نوبت، قبلا به شما اطلاع داده خواهد شد.
9- در صورتی که به هر دليل قادر به مراجعه در زمان تعيين شده نيستيد لطفا از 24 ساعت قبل به اين مرکز اطلاع دهيد.
10- لطفا از آوردن کودکان و یا همراهی بيش از يک نفر  خودداری فرماييد.

11- مدت انجام اسکن حدود 2 تا 3 ساعت می باشد.

با آرزوی سلامتی و بهبودی براي شما